12 Şubat 2016 Cuma

TIĞ İŞİ MÜZİSYEN BERESİ


Ressam beresi olurda müzisyen olmazmı canım adı böyle değil ama biz koyduk adını oldu
Bu berede günümüzün maskodu demirefe nin
lacivert ipimiz bebe yünü olduğu için biraz ince geldi tığ işi bereye ama yumuşacık çok tatlı oldu açıkmavimiz kalın özellikle kalın olması gerekiyor kulaklık tok dursun diye
sihirli halka yapıp içine 12 trapzan yapıyoruz ikili
2nci sırada her ilmeğe çift batarak 24 trapzan oluyor
3ncü sırada bir tek bir çift batılıyor ve 36 trapzan oluyor
4ncü sırada sadece 4 trapzan artırdım normalde bu sırada artmıyor ama dedimya ipim ince geldi
5nci sırada 2 ilmek tek 3ncü çift 53
6ncı sırada 3 ilmek tek 4ncü çift  66
normalde 5-6 yaş gurubu için bu kadar yeterdi ama yine tekrarlayacağım gibi ip inceee
yedinci sırada belirli bir yol izlemedim 10 trapzan ara ara çift batarak trapzan sayımızı 76 çıkardım
bu sıradan sonra artırma yapmadan 7 sıra ördüm ve lastik yapmaya başlıyoruz  lastik yaparken trapzan sayısını 70 düşürdüm ve trpzanın bir arkadan bir önden dolayarak yaptım
kulakları için berenin ilk 4 sırası gibi yapıyoruz son sırası artırmadan bir defa çakma sık iğne yapıyoruz tabiki iki adet örüp bereye dikiyoruz
6 zincir üstüne 6 trapzan başlıyoruz 25 sıra yapıyoruz bantımızıda diktik  birde ip detayı vardı ama daha önce torunumunkine yapmıştım ama çok sevmedi nedense bende burda uygulamadım iyi günlerde giysin demir efemiz

1 yorum:

hazalca dedi ki...

ne hoş olmuş bu böyle.benim kızımda müzik sever.bu bere tam ona göre