9 Şubat 2016 Salı

BERELERE DEVAM



siyah bere
orta kalınlıkta ip ve şallardan artan simli ip ve 6 ve 4 numara şiş
82 ilmek le başladım ve 6 numaralı şişle 4 cm lastik ördükten sonra 106 ilmege kadar artırıp bir diş haroşe ördüm.simli ipe gecip ve 4 numaralı şişle 4 sıra düz ördüm kalın ipe gecip şişimi 7 numaraya çıkarıp 4 sıra düz ördüm buşekilde  lastikten itibaren bir karış olunca kesmeye başladım ve 5 düz örüp bir cift alınarak sıra sonuna geliyoruz kesmeler hep önden oluyor ikinci kesimde 4 örüp bir cift -3 örüp bir cift 2 örüp bir cift 1 örüp bir cift ve son olarak her ilmeği cift aldım ve kalan ilmeğei ip gecirip büzdüm dikişlerden sonra bere hazır

MAVİLİ SELANİK BERE
7 yaş içim orta kalınlıkta ipimiz ve 5 numara şiş
78 ilmek başladım ve 2 cm bir ter bir düz lastikten sonra lastiği 4 numara şi şle yaptım.model olarak  bir ters ördüm düzü bir alttan ilmeğin içinden aldım bu şekilde tüm ilmekler hem arkada hem önde  aynı şekilde örerek 20 cm ördüm.bir ter bir düz lastiğe gecip aynı zamanda eksilmelere başladım
9 ilmek örüp 3 tane birden alıyoruz dolayısıyla 2 ilmek eksilmiş oluyor sıra sonuna kadar uygula
7 ilmek örüp 3 ilmek diğer sırada 5 ilmek örüp 3 ilmek alıp eksiltiyoruz ve kalan ilmekleri toplayıp büzüyoruz
MURAT BOZ BERESİ
buda diğer sarı kuzuya  12- 13 yaşa göre
orta kalınlıkta ipimiz ve 6 numara şiş
72 ilmek başlayarak 2 ters 2 düz 12 sıra lastik örüyoruz lastik bitiminde 8 ilmek artırdım 8 sıra ters örgü yapıyoruz düz örgüye gecerken bir 8 ilmek daha artırdım ve 8 ters 8 düz olarak 32 cm ördüm bitiminde 2 diş haroşe yapıp örgüyü tamamladım
yan dikişinden sonra tepesi için 4-5 cm alttan elde yaptığım burgu ipi gecirip büzüyoruz
orjinal tarifte büyükler için 80 ilmek başlanıyor ve artmalar 10 ar ilmek ve 37 cm örülüyor

Hiç yorum yok: