27 Temmuz 2008 Pazar

HÜNKAR BEĞENDİ

Antalyada kızkardeşim hastaneden çıktıktan sonra ev kalabalık ve ne pişirelim diye düşünürken dolabta neler var diye kontrol ettikten sonra beğendi yapmaya karar verdik ve canım kızım annecim ben yapayım dedi başına geçti ben sadece ufak defek işlerde yardımcı oldum kalabalık oluncada ayrı ayrı tabaklara hazırlayıncaya kadar tepsiye hazırlayıp servisi oradan yapalım dedik işte hünkar beğendimiz ve yapılışı



Malzemeler
1. Beğendi malzemesi:
o 10 adet patlıcan
o 3 çorba kaşığı un
o 4 çorba kaşığı tereyağı
o 3 su bardağı süt
o 1 tatlı kaşığı tuz
2. Et için malzeme:
o 1 kilo kuşbaşı dana eti
o 2 diş sarımsak ince ince doğranmış
o 1 baş orta boy soğan
o 2 çorba kaşığı un
o 1 yemek kaşığı domates veya biber salçası
o 2 adet domates
o 2 adet yeşil biber
o tuz
o Karabiber-pul biber
Beğendinin hazırlanması:
1. Patlıcanları aliminyum folyoya sarıp fırın tepsisine dizip fırında közledim. Közlendikten sonra soyup ezerek hazır hale getirdim.
2. Un ve tereyağını kavurun.
3. Sütü azar azar yedirip kıvamına ulaşınca ezilmiş patlıcanları ilave et.
4. Tuzu ekleyin.
5. Beğendi hazır olduktan sonra tepsiye yaydım.
Etin hazırlanması:
1. Etleri düdüklüye koyup kısık ateşte 1 saat pişirdim dana eti olduğu için biraz zor piştiğinden.
2.Yağda soğanları ve sarımsağı kavurdum .içine kavrulan eti koydum.
3.kabukları soyulmuş dometesleri ve yeşil biberleri küp küp doğradım ve etin üzerine ilave ettim.
4.salçayı ilave ettikten sonra Unu ekleyip baharatları koydum.
sıra geldi hazırlanmasına
Önce tepsiye beğendiyi koydum üzerine etimizi yayarak koydum.istenilirse üzerine tereyağ kzıdırılıp dökülebilir

12 yorum:

makhina dedi ki...

selam canım çok güzel leziz görünüyor kızının ellerine sağlık maaşallah sizin ailede hamarat olmayan yok.abladan su börekleri örgüler senden çeşit çeşit kızından hünkar beğendi hemde yapımı uğraştırıcı bir yemek ellerinize sağlık, hayırlı bereketli sağlıklı bol kazançlı bir hafta dilerim

Nur dedi ki...

Çok severim hünkar begendiyi çok leziz görünüyo anne-kız ellerinize saglık. Aklıma bekarık günlerim geldi bendev hep anneme yardım ederdim Allah daha güzel günleri paylaşmayı nasib etsin sizlere. Sevgiler

Tuğba dedi ki...

Fehimecim,
aylar sonra yorum yazmaya seninle başlıyorum.Yeni bloğun hayırlı olsun,taşınman iyi olmuş,ben bu halini pek sevdim sitenin.
Hünkar beğendi,bence patlıcan ve etin en uyumlu olduğu yemek.Beğendinin tadı ve et harika ikili diyebilirim:)
Ellerine ve kızının ellerine sağlık..
Yalvaç'a gidiyorsun demek benim yerime de mis havasından çek ciğerlerine:)
sevgiler..

elay dedi ki...

s.a.
hayırlı gecler canım.tekrar geçmiş olsun kardeline.tabiki miraç kandilini da kutluyorum.sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hz. Hamza’nın cesareti yüreğinize,
Hz. Ali’nin kuvveti bileğinize,
Hz. Ömer’in adaleti kalbinize,
Hz. Muhammed’in nuru evinize dolsun.
Kandiliniz mübarek olsun.

makhina dedi ki...

selam canım dualarının kabul olması dileğiyle hayırlı kandiller dilerim,hayırlı geceler sevgilerle

akasyakokusu dedi ki...

ablacım kızınında seninde ellerinize sağlık..dediğin gibi kalabalık vede sıcakta yemek işi zor..
yani ne yiyelim derdi paşanın oğluna gitsende var derdi rahmetlim:))
pek makbule geçmiştir eminim yiyenlere yarasın şifa olsun..
seninde cuman mübarek olsun.

hazalca dedi ki...

nefis görünüyor canım,elinize sağlık.bende tatildeydim yeni döndüm,sevgiler

elay dedi ki...

S.A.
HAYIRLI GECELER CANIM.DAHA DÖNMEDİN GALİBA..HAFTA SONUNDA GÜZELLİKLER SENİNLE OLSUN.A.E.O.

elay dedi ki...

s.a.
hayırlı geceler,hayırlı cumalar canım.daha dönmedin mi diye merak ettim.kal sağlıcakla.a.e.o.

Tuğba dedi ki...

Nerelerdesin hemşo:)

makhina dedi ki...

Bu Mübarek Gecede Dualarınızın Kabul Ve Makbul Olması Dileklerimle Beraat Kandilinizi Kutlar Size Ve Sevdiklerinize Hayırlara Vesile Olmasını Dilerim.

dön artık canım yeni modelleri bekliyoruz:))