23 Temmuz 2008 Çarşamba

PATETESLİ TOPLAR




merhaba dostlarım malum bir süredir blogumdan ve sizlerden ayrı kalmak zorunda idim kızkardeşimin ameliyatı nedeniyle antalyaya gitdim ve oradan oğlumun yanına izmire geldim sıcak bir ilden sıcak bir ile dolaşırken sıcaklardan dolayı insan ne yapacağınıda şaşırıyor bende hafif ve doyurucu diye patetesli toplardan yaptım bu tarifi yıllar önce oktay ustada görmüş ve o gün bugündür yaparım bilmeyenlere birde ben yapılışını anlatıp paylaşayım istedim
5-6 adet patates
3 yemek kaşığı süzme yoğurt
bir demet maydanoz
bir fincan küçük zeytinyağı
tuz-karabiber-pul biber
patatesleri haşlayıp ezici ile eziyoruz ama oğluşumun evinde malzeme eksik olunca rendeledim ve püre haline getirdim
içine sıvıyağ tuz ve karabiberi koyup karıştırdım
maydanozları ince ince doğrayıp tepsiye yaydım
patatesleri küçük parcalar alıp küçük toplar yaptım ve maydonuzun üzerinde yuvarladım ve tepsiye dizdim ortasını parmağınızla hafifce actım
biraz inceltiğim yoğurtu actığım yerlere doldurdum ve üzerine pul biber serptim
gercekten yaz günleri için ideal bir yiyecek canım oğluşumda çok beğendi
yapılanın hepsi resimde görülen kadar değil tabiki 4 kişiye rahat yetiyor
yapmak isteyen dostlara kolaylıklar dilerim

2 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

ablacım merhaba.evet sıcaklardan şaştık ne pişiricez diye..
mutfağa anca yemek yapmaya giriyorum inan.
oda acıkınca acele ne varsa valla.karpuzun biri bitiyor diğerini kesiyoruz.
şimdi olsada salatandan yesem bol bolda limon sıksam..hatta reyhan eksem..
hımmm ellerine sağlık hayali bile güzel..

makhina dedi ki...

selam canım blogcuda gördüm ama yorum yazılmıyordu burada görünce hemen yazayım dedim.ben çok sık yaparım ve severim ben ortalarına havuçda koyuyorum çok güzel oluyor,senin sunuş bir harika gel beni ye diyor :))ellerine sağlık hayırlı akşamlar diliyorum sevgilerle