30 Ekim 2009 Cuma

FIRINDA MÜCVER

Kabak yemeğini çok sevmemize rağmen canım oğlum (damadım) yemiyor.Onun için değişik yöntemler denerken mücveri yiyebilirim deyince bugün mücver yapmaya karar verdim.Ancak eşim yağlı olduğu gerekçesi ile pek sıcak bakmadı bende fırında yapmaya karar verdim.Çok lezzetli ve hafif olmuş ve küçük bir parça bile kalmadan tüketildi.Bu sebeple paylaşayım istedim
MALZEMELER

4 adet kabak-rendele
1 adet patates-rendele
1 kuru soğan-rendele(yeşil soğan varsa onu tercih edin)
1 adet pırasa-çok ince kıyın
1 kase beyaz peynir-rendele
3 yumurta
½ su bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu
9 kaşık tepeleme un
nane-maydanoz
karabiber.pulbiber-tuz
çörekotu
kabakları ve patatesi rendeleyip suyunu iyice süzdürdüm.içine çörekotu hariç tüm malzemeyi koyup bir güzel karıştırıp özümsettim.yağlanmış borcama döküp üzerine çörekotu serptim.önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirdim.Yanında ayranla çok nefis oldu yapmak isteyen dostlara afiyet olsun

7 yorum:

TATESAL dedi ki...

Çok leziz görünüyor,tarifi aldım deneyeceğim,sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık fırında daha hafif olmuştur eminim:))

elay dedi ki...

s.a.
hayırlı geceler arkadaşım.ellerine sağlık.bir egeli olarak çok severim sebzeli tarifleri.vazgeçtim,geri döndüm,bir kırgınlık sebebi ile ayrılmıştım ama pireye kızıp yorgan yakmaya benzedi benimki...............sonuç yorganı yakmmaktan son anda vazgeçtim.selamlar sevgiler

LEMAN dedi ki...

illakı yedırecen yanı annemde bana öğle yapar hatra yıyorum işte ama güzel görünüyor

boncukdevrim dedi ki...

hmmm iyi fikirr...benim esimde sewmes kabak ! :( belki bu sekilde yemesini saglayabilirimm...ellerine saglik nefis olmus...afiyet bak seker olmustur umarim :)
güsel bir hafta diliyorumm,minigi cok öpüorumm :)

elay dedi ki...

s.a.
hayırlı günler arkadaşım.severek geldiğim,hanımefendiliğine emin olduğum arkadaşlarımdan birisin.daha önce yazmayı unuttum sanırım,torununun akıbeti inşallah ahyırlı olur.Rabbim analı-babalı,hayırlı ve uzun,güzel bir ömür nasip etsin inşallah.a.e.o.

Tatlı Kiraz dedi ki...

hiç duymamıştım mücver çok seven biri olarak hemen denemeyi düşünüyorum, ellerinize sağlık blog da harika paylaşimlar harika
takıpteyim
sevgiler
http://tatlikiraz.blogspot.nl