27 Ocak 2017 Cuma

BAKTÜS ŞAL VE BERE


BERE-1


BERE-2
İpimiz nako vals renk no 86383
şiş 4
baktüs şal için 4 ilmekle başlanıyor artırmalar ve model hep tek yönden yani örgünün yüzünden yapılıyor  verecek olduğum bu linkte çok güzel anlatılmış damla hobi ye ait https://www.youtube.com/watch?v=OkrBpGvprKs
youtube videosu var yani sadece orada 90 cm artırıp kesmiş ben 85 ilmek olana kadar artırdım biraz uzun olması için
kenarınıda aynı ilmeğe bir çakma sık iğne -bir tekli trapzan bir 2lü trapzan -tekrar tekli trapzan-bir  çakma sık iğne yapıp tığın başını dolamadan sık iğne olarak 2 ilmek ileriye battım aynı modeli 2 ilmek sonra tekrar yaptım videosunda kenarı anlatılmadğı için açıkladım
şala 2 yumağa yakın ip gitti
BERE-1
ipimiz aynı  şiş 4 ve 4'5 kullandım
lastik için 4 numara şişe 98 ilmek attım ve 2 ters 2 düz 18 sıra lastik örüyoruz(5 cm)
burada 4'5 numara şişe geçiyoruz
bir diş haraşo yapıyoruz
bu sırada modele başlıyoruz
1-bir kenar ilmeği 1 ilmek düz örgü yapıyoruz şişi çıkmadan şişin başına 2 defa doluyoruz 2 ilmek  düz ör yine bir ilmek düz örmek için ilmeğe gir şişin başını çift dola çık 2 ilmek düz ör şiş bitimine kadar bu şekilde devam et
2-tersinde bir kenar ilmeği başını doladığım ilmeği doladığımızı boşa al ilmeğide örmeden sağ şişe geçir 2 ilmek düz ör yine dolana nı bırak örmeden sağ şişe geçir ve 2 ilmek düz ör şiş bitimine kadar bu şekilde devam et
3-bir kenar ilmeği ör bir ilmeği örmeden sağ şişe aktar  örmeden alırken ipi arkadan dolaştır iki ilmek ters örüyoruz yine bir ilmeği örmeden al 2 ilmek ters ör şiş bitimine kadar bu şekilde devam et
4-bir kenar ilmeği bir örmeden al  2 ilmek ters ör şiş bitimine kadar bu şekilde devam et
beşinci sırada yukarıda anlattığım modeli tekrar başlıyoruz
modelin adı sevgi yolu
bu şekilde 56 sıra örülüyor 14 modele tekabül ediyor ve örgü boyu uzunluğumuz 21 cm
kesmeye başlıyoruz istediğiniz gibi kesebilirsiniz ama ben yaptığımı yazayım
1-4 ilmek ör 3 kes 6 ilmek ör 3 kes 6 ilmek ör 3 kes olarak devam ettim örgünün arkasında kesme yok
2-3 ilmek ör 3 kes 4 ilmek ör 3 kes
3-2 ilmek ör 3 kes 2 ilmek ör 3 kes 2 ilmek ör
4-kenar ilmeği hariç bütün ilmekleri 3 er 3er kestim kalan ilmeği örgünün arkasından örüp öne gelince iğne ile ipe geçirip büzüp diktim
BERE-2
4 numara şişle
101 ilmek başladım 2 diş haraşo ördükten sonra modeli uygulamaya başladım
model iki sıradan oluşuyor
1-2 ilmek düz ör şişin başını dola 5 düz ör 3 ilmeği birlikte al (eksilt) 5 ilmek düz ör başını dola (artır)bir ilmek düz ör başını dola 5 düz ör  3 ilmeği birlikte al (eksilt) ilmekler bitene kadar devam et
örgünün arka yüzünde bütün ilmekler ters örülüyor
3ncü sırada  tekrar 2 ilmek düz ör şişin başını dola 5 düz ör 3 ilmeği birlikte al (eksilt) 5 ilmek düz ör başını dola (artır)bir ilmek düz ör başını dola 5 düz ör  3 ilmeği birlikte al (eksilt) ilmekler bitene kadar devam et
örgünün arka yüzünde bütün ilmekler ters örülüyor
23 ajur oluncaya kadar ördüm bir karış olmuştu bunda cm vermiyorum cünkü dalgalı olduğu için ajurlu ve dalgalı kısımda farklılık oluyor
kesimine başladığımda modelide bozmadan
ilk sırada artırma yerinde artırma yapmadım ama 3lü kesmeye devam ettim
 ön yüze geldiğimde ikinci kesmelerde yine aynı yerden üçerli aldım
ön yüze geldiğimde 3ncü  kesmelerde yine aynı yerden üçerli aldım
ön yüze geldiğimde 4ncü kesmelerde yine aynı yerden üçerli aldım
beşinci kesmede hepsini 3 er 3er aldım ve kalan ilmekleri şişten çıkarıp iğne yardımı ile ipe gecirip diktim
berelerde kendim için yaptığımda ponpon kullanmıyorum sizler ilave edebilirsiniz














Hiç yorum yok: