18 Ocak 2016 Pazartesi

SELANİK MODELİ HIRKA



torunum için ördüğüm bu hırka her ne kadar 7 yaş için diye yaptımsada seneye ancak giyebilecek
selanik modelinin enine genişleye bileceğini düşünmeden normal hırka gibi başladığımdan
ARKA 5 nolu şişe 60 ilmek atıp 34 cm ördüm(modelin azizliğinden en fazlalaşınca boyunuda artırdım)kola gelince 2  ilmek kesip bu sıradan sonra her sıra 1 ilmek keserek 20 ilmek kalıncaya kadar devam kesmeden beklettim
ÖN 35 ilmek başlanıyor ve arka gibi örülüyor sadece düğme için bant kısmı koydum 6 ilmek onuda haroşe yaptım burada dikkat edilmesi gereken selanik modelinde 2 sıra örüp tek sıra gibi olduğundan bantta sarkma olunca aralarda bantı örmeden geri dönerek eşitlemeye çalıştım
önlerdede 3 ilmek kalana kadar kolda kesmelere devam
KOLLAR 38 ilmek başlayıp 31 cm örüyoruz aralarda 10 ilmek artırma yapıp  48 ilmeğe ulaşıyor
kol kesiminden sonra 8 ilmek kalıyor
YAKA beş parcamızda bitince beklettiğim ilmekleri  şişe aktardım 40 ilmek önlerden 10-10 ilmek alarak 60 ilmeği9 cm  ördüm ucları sivri olsun diye iki kez her iki kenardan birer ilmek artırdım ve son sırayıda bir diş haroşe örüp bitirdim
dikiminide örgünün yüzünden ilmek ilmek alarak diktim

Hiç yorum yok: