11 Nisan 2017 Salı

SALAŞ YAZLIK HIRKA


500 gr şerit ip
şiş no 6
bu ipte ilmek atarken ipi iki kat yapıp ilmek atıp örgüye gecerken tek kata dönüştürdüm
ön için 86 ilmek atıyoruz 30 cm örünve yaka kısmından 3 sırada bir artırdım modelde 2 sırada bir deniyordu ama çok fazla salaş olduğu için söküp 3 sırada bir artırdım artırdığım sırayla birlikte 4 oluyor.örgü boyu bu şekilde devam edecek örgü boyu 42 cm olunca kol için 2-2-2 kesim yaptım ve 23 cm ördüm diğer önüde bu şekilde örüp omuzlardan 10 cm bırakıp kalanı kesiyoruz omuzları arkayla birlikte örerek birleştirdim
arka içinde 86 ilmek başlayıp 42 cm örüyoruz ve 2-2-2- koltuk için kesme yapıp 23 cm daha örüp toplam boy 65 olunca bitiriyoruz
kollarda modelde 80 ilmek yazmasına rağmen çok fazla salaş olduğu için 70 ilmeğe dönüştürdüm
ve 2 sırada bir yanlardan birer ilmek eksilterek 56 ilmeğe geldiğimizde koltuk altı  kesim yerine kadar düz örüyoruz buradan itibaren ilk etapta iki ilmek kesiliyor bundan sonra 30 ilmek kalana kadar her sıra bir ilmek kesip bitiriyoruz
örgünün  tamamının kenarlarını tığın başını doluyoruz çakma sık iğne yapar gibi batıyoruz sıkıştırmadan ipimizi tığın etrafında bir tur dolayıp örüyoruz kenarlarının bükülmemesi için çok güzel bir yöntem yukarıda fotosunu yaparken çekmeye çalıştım
çok şık ve tiril tiril bir hırkamız oldu

Hiç yorum yok: